Image

مهاجرت به عمان ازطریق سرمایه گذاری

مهاجرت به عمان ازطریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد دارند با سرمایه گذاری به اخذ اقامت برسند باید از شرایط سرمایه گذاری در عمان آگاه شوند. امروزه اقامت در کشورهای مختلف از طریق سرمایه گذاری طرفداران زیادی پیدا کرده است، یکی از مناسبترین کشورها برای اقامت و سرمایه گذاری کشورعمانه، اگر شمام هم دنبال مهاجرت به عمان ازطریق سرمایه گذاری هستین حتماً تا پایان این متن با ما همراه باشین.

تا چهل، پنجاه سال پیش، اقتصاد کشورعمان در این حد قوی نبوده و فقط متکی به نفت، پتروشیمی و مشتقات نفتی بود و پروژه های  سرمایه‌گذاران خارجی هم در این کشور به نوعی با نفت مرتبط بود. اما از حدود چهل سال پیش تا الان، دولت عمان دست به اصلاحات اقتصادی بنیادی و زیر بنایی گسترده‌ای زدف تا اتکای اقتصادی خودش به نفت رو کمتر کنه؛ که البته تا حد زیادی در این راه موفق عمل کرده است.

امروزه سرمایه‌گذاران خارجی زیادی در عمان هستن که فعالیت‌شان ارتباطی به صنعت نفت و پتروشیمی نداره و کارشون بیشتر در حوزه گردشگری و یا در حوزه های صادرات و واردات خلاصه می شه.

کشور عمان بیشتر بر سرمایه هایی همچون نفت، کشاورزی، صنعت ماهیگیری و صنعیت توریسم تکیه کرده و اقتصاد خودش رو تقویت کرده. هر سال اقتصاد کشور عمان نسبت به قبل روبه رشده تا جایی که در سال ۲۰۱۸ این سیر صعودی تا بیش از حدود ۳ درصد به ثبت رسید.

این آمار و ارقام نشان می ده که این کشور دارای یک نظام اقتصادی قدرتمنده و می توان از اون به عنوان بستری مناسب برای ایده های تجاری و بازرگانی استفاده کرد. از روش ها و راه های زیادی از جمله ثبت شرکت، خرید ملک و یا خرید اوراق قرضه می توان به سرمایه گذاری و کسب درآمد در این کشور پرداخت. کمترین سرمایه ی مورد نیاز برای این روش حدود ۱۵۰۰۰۰ ریال عمان می تونه باشه.

البته نکته ی مهم و قابل توجه اینه که با سرمایه گذاری در کشور عمان کسی نمی تونه به اخذ تابعیت یا حتی اقامت دائم عمان برسه. خصوصا با توجه به وضع تحریم های ایران و اینکه کشورعمان با کشور آمریکا در حال حاضر دارای روابط سیاسی خوبی هستن، برای ایرانیان سرمایه گذاری در این کشور ممکنه ریسک بالایی داشته باشه و سرمایه افراد در معرض حاشیه و خطر قرار بگیره.

نکته ضروری و مهم دیگه داشتن آگاهی از میزان ریسکیه که در موضوع سرمایه گذاری در خصوص سرمایه افراد وجود داره. نرخ ریسک مصادره اموال برای سرمایه گذاران در کشور عمان از ۲ به ۳ رسیده و در سطح جهان از نظر میزان ریسک سرمایه گذاری، این کشور در جایگاه ۱۰۷ قرار گرفته است.

با وجود مشکلات اقتصادی موجود در ایران و همچنین تحریم های جهانی مردم به فکر رفتن از ایران و تشکیل یک زندگی جدید افتادن، این دلایل و همچنین اوضاع مناسب و نزدیکی عمان به ایران سبب شده، که عمان مقصد خوبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری ایرانیان باشه. مخصوصاً سرمایه گذارانی که هدف‌شون انجام صادرات و واردات بدون محدودیت‌های تحریم‌هاست، می‌تونن در این کشور به راحتی فعالیت کرده و از مزایای سرمایه گذاری در عمان بهره‌مند شده و از این رو به دنبال اخذ اقامت عمان باشن.

همونطور که اشاره کردیم، اساسی و اصلی ترین روش اخذ اقامت عمان از طریق سرمایه‌گذاری، اینه که فرد اقدام به ثبت شرکت در عمان بکنه. البته روش‌های دیگری نیز برای سرمایه گذاری در کشورعمان موجوده که به عنوان نمونه می‌توان به روش خرید ملک در این کشور اشاره کرد که می‌تونه منجر به اقامت عمان برای فرد بشه.

 هرچند خرید ملک در عمان به این سادگیا نیس و با محدودیت‌هایی مواجه است. مثلا وقتی فرد ملکی رو در عمان می خره، اون ملک برای همیشه متعلق به او نخواهد بود، بلکه مالکیت ملک، فقط تا 90 سال به فرد تعلق خواهد داشت. البته در طی تمام مدتی که ملک به نام فرد هست، فرد به تبع اون اقامت عمان رو هم خواهد داشت.

محدودیت و مشکل دیگری که دولت عمان برای خارجی‌ها، جهت خرید ملک در نظر گرفته، اینه که فرد به عنوان یک خارجی و سرمایه گذار، نمی‌تونه در هر جایی که دلش بخواد اقدام به خرید ملک بکنه، بلکه خود دولت عمان، مناطقی برای خرید ملک رو مجاز شمرده و به فرد اعلام می‌کنه.

سرمایه گذاری یکی از راه های پر تقاضا جهت مهاجرت به عمانه، به طور عام مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در عمان به 3 شکل انجام می شه که عبارتند از:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی، خرید اوراق قرضه و سهام